Kalendář

Led 22 Po
17:30 CIZINEC VE VLAKU

Vstupné: 125 Kč

ČeskyUSA, 2018, 105 minMichael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: “Co jste za člověka?”
Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít?

19:30 ZOUFALÉ ŽENY DĚLAJÍ ZOUFALÉ VĚCI

Vstupné: 130 Kč

ČeskyČesko, 2018, 83 min\\\“To tedy byl porod!\\\“ vzdychnete si, když se vám něco nepodaří lehce, ale stojí vás to hodně úsilí. \\\“To tedy byl porod!\\\“ je přesná definice nejen vstupu naší hrdinky Olgy na svět (vzácnou polohou čelní), ale tato věta vystihuje výstižně i její touhu najít pravou lásku. Není to vůbec jednoduché, možná proto, že ani Olga není jednoduchá. Má se svým milostným životem velké plány a má přebujelou fantazii. Městečko, kde se narodila, jí pro realizace milostných záměrů nestačí. A tak se přemístí do velkoměsta. Nejprve prodává v dámském prádle, kde obslouží přes 3 tisíce žen, než se stane zázrak a přijde ON! Ten první a pravý! To si aspoň Olga myslí do okamžiku, než ho přistihne při nevěře. Olga studuje psychologii, a tak má svou situaci teoreticky zvládnutou. Praxe je ovšem jiná. Zvlášť, když se potká s vyhlášeným děvkařem a ten ji odveze do karpatských hor. Anebo, když se málem utopí v kanoi před očima toho mladíčka …anebo, když zjistí, že ten kluk, který ji poprvé viděl nahou, není zas takový kretén …anebo, když pochopí, že její syn už není dítě …anebo… těch \\\“anebo\\\“ je na cestě, kde Olga hledá báječný vztah, hodně. Určitě ale platí, že film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci je komedie, ze které vyplývá, že co se týče lásky, tak… i když je vám hrozně, i když jste k smíchu, tak to prostě nesmíte vzdát!(Bioscop)

Led 23 Út
8:00 KRAJSKÝ PŘEBOR ŠKOLNÍCH DRUŽSTEV V ŠACHU

Vstupné:

40 družstev z celého kraje změří své síly ve velkém šachovém turnaji. Veřejnost vítána.ČeskyVelký sál

9:00 Iva Hüttnerová

Malířka a herečka, narozena a žijící v Praze.
Je sběratelkou starých předmětů z domácností a její romantický pohled na svět kolem nás a na idylku "starých dobrých časů" se odráží i v jejich obrazech a grafikách. Jsou plné drobných lidských příběhů, pohody a laskavého humoru dob dávno minulých. Její díla jsou zastoupeny v mnoha soukromých sbírkách, ale i v expozicích naivního umění v zahraničí.

9:00 KOUZELNÉ KŘESADLO

Vstupné: 60,- Kč

V pohádkovém příběhu plném čar a kouzel se setkáváme s vysloužilým vojákem Jankem, který získá kouzelné křesadlo a s pomocí mocného strážce, svého dobrého srdce a veselé mysli ochrání sebe i celé království před úmysly zlé babice. Navíc získá srdce krásné princezny Johanky.ČeskyDivadlo PohádkaScénické zpracování je postavené na výpravné variabilní scéně doplněné tradiční světelnou divadelní atmosférou. Celé představení pak provází hudba a písničky z ověřené autorské dílny autora a interpreta mnoha hudebních žánrů, včetně písniček pro dětského diváka Jana V. Kováříka.

Námět: Hans Christian Andersen

Hudba: Jan V. Kovářík

Scénář, výprava a režie: Tomáš Kraucher

9:00 Z dálky / z blízka. Krajinomalba 19. století. Severní Čechy

Společnost konce 18. a 19. století procházela mnohými změnami včetně hledání nového vztahu k přírodě. V novém kontextu přírodu jako první objevili vědci, filosofové a estetici, kteří ji chápali nejen jako zdroj přírodovědeckých objevů, ale i zdraví a jako součást prospěšného životního stylu. S novodobým chápáním přírody souviselo i zakládání krajinných parků podle anglických a čínských vzorů. Nejstarší krajinný park na území Čech byl založený v letech 1766 až 1771 v Červeném Hrádku u Jirkova. Postupem času se příroda, bližší kontakt s ní, stala centrem zájmu i širší společnosti a pochopitelně i uměleckého ztvárnění.
Krajinu severních Čech jako uměleckou inspiraci objevili mezi prvními malíři působící na drážďanské Akademii, zdejší oblast navštívil již Johann Alexander Thiele v první polovině 18. století. Skutečnou proslulost Českému Švýcarsku a Českému středohoří přinesl Caspar David Friedrich inspirující se místní krajinou na svých cestách za romantickými prožitky. Kromě německých umělců severní Čechy pochopitelně navštěvovali i čeští malíři a grafici, na počátku 19. století to byli například Antonín Karel Balzer nebo Karel Postl. Zájem o severočeskou krajinu pokračoval v různé intenzitě v průběhu celého 19. století.
Pestrost zdejšího regionu nabízela umělcům mnoho atraktivních námětů, od úrodných, převážně zemědělských oblastí Roudnicka, Litoměřicka a Českolipska po hornaté pohraničí Krušnohoří, Jizerských a Lužických hor, včetně s romantickým cítěním rezonujícího Českého středohoří a Českého Švýcarska. Bohatost výtvarného ztvárnění severočeského regionu se projevila i v čase v rámci mnohých proměn přístupů a uměleckých trendů v průběhu dlouhého 19. století.
Výstava s názvem Z dálky / z blízka je členěna do pěti částí. První část je věnovaná poutníkům a výletníkům, kteří, kromě obvyklých náboženských poutí a procesí, na počátku 19. století objevovali neprobádaná místa divoké přírody nebo hradní zříceniny jako zapomenuté památky minulosti, aby na konci století zakládali turistické spolky a budovali rozhledny a turistické ubytovny. Výpravy do přírody a návštěvy architektonických památek vyjadřovaly jak zvědavost a touhu po návratu k přírodě, tak i vlastenecké poznávání vlastní minulosti. 
Druhá část sleduje proměnu vnímání krajiny v rámci krajinomalby s důrazem na osobnosti Antonína Mánesa a Maxe Haushofera – oba učitelé krajinářské speciálky při pražské Akademii. Zatímco Antonín Mánes je představen vlastními díly, Maxe Haushofera zastupují jeho žáci působící v severních Čechách. Proměna uměleckého vyjádření krajinomalby na konci 19. století je prezentována na tvorbě Aloise Kirniga a Jana Nowopackého.
Třetí část je věnovaná lázeňství. Severní Čechy byly bohaté nejen na nerosty, ale i na léčivé prameny. Díky novému životnímu stylu a objevu blahodárného vlivu přírody na lidské zdraví byly lázně, zvláště ty teplické, upravovány a hojně navštěvovány. Poptávka po propagačních materiálech i upomínkových předmětech dala vzniknout mnoha albům i samostatným grafickým listům a kresbám z oblíbených lázeňských a výletních míst.
Venkov a život lidí v úzkém sepětí s přírodou je tématem čtvrté části. Zemědělské práce zasazené do krajiny v průběhu ročních cyklů, například sluncem prozářená doba žní nebo pastva dobytka, lidé jdoucí krajinou za prací, ale i každodenní rytmus vymezen různými rituály, zvoněním klekání, zastavením u kapličky či u kříže u cesty, byly vděčnými náměty mnoha umělců.
Proměna měst je zachycena v závěrečné páté části. Idylicky komponované pohledy na města počátku století byly velkou inspirací i pro druhou polovinu 19. století, a tak se poetické krajinné scenerie a žánrové scénky objevují i v popředí prosperujících průmyslových aglomerací. Častým prvkem objevujícím se nejen na městských vedutách druhé poloviny století byla železnice, symbol mnohých soudobých změn.

K výstavě vyjde obsáhlá publikace s četnými barevnými reprodukcemi a s textem Romana Prahla a Aleny Beránkové.

10:30 KOUZELNÉ KŘESADLO

Vstupné: 60,- Kč

V pohádkovém příběhu plném čar a kouzel se setkáváme s vysloužilým vojákem Jankem, který získá kouzelné křesadlo a s pomocí mocného strážce, svého dobrého srdce a veselé mysli ochrání sebe i celé království před úmysly zlé babice. Navíc získá srdce krásné princezny Johanky.ČeskyDivadlo PohádkaScénické zpracování je postavené na výpravné variabilní scéně doplněné tradiční světelnou divadelní atmosférou. Celé představení pak provází hudba a písničky z ověřené autorské dílny autora a interpreta mnoha hudebních žánrů, včetně písniček pro dětského diváka Jana V. Kováříka.

Námět: Hans Christian Andersen

Hudba: Jan V. Kovářík

Scénář, výprava a režie: Tomáš Kraucher

17:30 ZMENŠOVÁNÍ

Vstupné: 109 Kč

ČeskyUSA, 2017, 135 minProces zvaný celulární miniaturizace vyvinuli norští vědci jako jeden z léků na hrozící přelidnění planety. Malí lidé míň snědí a zaberou míň místa, to dá rozum. A aby do tohoto programu vstupovali lidé houfně a s nadšením, provázejí ho gigantické ekonomické výhody a trvalý pobyt v mini-milionářském ráji Leisureland. Vidina zbohatnutí do programu přivede i Paula Safranka (Matt Damon) a jeho ženu Audrey (Kristen Wiig). Bezdětní čtyřicátníci s nudnou prací a neútulným bytem stejně nevidí lepší životní perspektivu. Po absolvování vstupního pohovoru následuje nutná úprava (všechen tělesný porost a plomby musí pryč) a pak už narkóza a samotná miniaturizace. Když se deseticentimetrový Paul probudí „na druhé straně“, dozví se, že Audrey nakonec vycouvala. Bohatého, ale opuštěného Paula naštěstí nenechají dlouho truchlit jeho noví „přátelé“, srbský playboy Dušan (Christoph Waltz) a jednonohá vietnamská disidentka (Hong Chau). S nimi toho prožije během pár týdnů víc než za celý svůj dosavadní život a uvědomí si, že i v malém světě lze prožít velké věci.(CinemArt)

19:30 CIZINEC VE VLAKU

Vstupné: 99 Kč

ČeskyUSA, 2018, 105 minMichael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: “Co jste za člověka?”
Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít?

Led 24 St
9:00 Iva Hüttnerová

Malířka a herečka, narozena a žijící v Praze.
Je sběratelkou starých předmětů z domácností a její romantický pohled na svět kolem nás a na idylku "starých dobrých časů" se odráží i v jejich obrazech a grafikách. Jsou plné drobných lidských příběhů, pohody a laskavého humoru dob dávno minulých. Její díla jsou zastoupeny v mnoha soukromých sbírkách, ale i v expozicích naivního umění v zahraničí.

9:00 Z dálky / z blízka. Krajinomalba 19. století. Severní Čechy

Společnost konce 18. a 19. století procházela mnohými změnami včetně hledání nového vztahu k přírodě. V novém kontextu přírodu jako první objevili vědci, filosofové a estetici, kteří ji chápali nejen jako zdroj přírodovědeckých objevů, ale i zdraví a jako součást prospěšného životního stylu. S novodobým chápáním přírody souviselo i zakládání krajinných parků podle anglických a čínských vzorů. Nejstarší krajinný park na území Čech byl založený v letech 1766 až 1771 v Červeném Hrádku u Jirkova. Postupem času se příroda, bližší kontakt s ní, stala centrem zájmu i širší společnosti a pochopitelně i uměleckého ztvárnění.
Krajinu severních Čech jako uměleckou inspiraci objevili mezi prvními malíři působící na drážďanské Akademii, zdejší oblast navštívil již Johann Alexander Thiele v první polovině 18. století. Skutečnou proslulost Českému Švýcarsku a Českému středohoří přinesl Caspar David Friedrich inspirující se místní krajinou na svých cestách za romantickými prožitky. Kromě německých umělců severní Čechy pochopitelně navštěvovali i čeští malíři a grafici, na počátku 19. století to byli například Antonín Karel Balzer nebo Karel Postl. Zájem o severočeskou krajinu pokračoval v různé intenzitě v průběhu celého 19. století.
Pestrost zdejšího regionu nabízela umělcům mnoho atraktivních námětů, od úrodných, převážně zemědělských oblastí Roudnicka, Litoměřicka a Českolipska po hornaté pohraničí Krušnohoří, Jizerských a Lužických hor, včetně s romantickým cítěním rezonujícího Českého středohoří a Českého Švýcarska. Bohatost výtvarného ztvárnění severočeského regionu se projevila i v čase v rámci mnohých proměn přístupů a uměleckých trendů v průběhu dlouhého 19. století.
Výstava s názvem Z dálky / z blízka je členěna do pěti částí. První část je věnovaná poutníkům a výletníkům, kteří, kromě obvyklých náboženských poutí a procesí, na počátku 19. století objevovali neprobádaná místa divoké přírody nebo hradní zříceniny jako zapomenuté památky minulosti, aby na konci století zakládali turistické spolky a budovali rozhledny a turistické ubytovny. Výpravy do přírody a návštěvy architektonických památek vyjadřovaly jak zvědavost a touhu po návratu k přírodě, tak i vlastenecké poznávání vlastní minulosti. 
Druhá část sleduje proměnu vnímání krajiny v rámci krajinomalby s důrazem na osobnosti Antonína Mánesa a Maxe Haushofera – oba učitelé krajinářské speciálky při pražské Akademii. Zatímco Antonín Mánes je představen vlastními díly, Maxe Haushofera zastupují jeho žáci působící v severních Čechách. Proměna uměleckého vyjádření krajinomalby na konci 19. století je prezentována na tvorbě Aloise Kirniga a Jana Nowopackého.
Třetí část je věnovaná lázeňství. Severní Čechy byly bohaté nejen na nerosty, ale i na léčivé prameny. Díky novému životnímu stylu a objevu blahodárného vlivu přírody na lidské zdraví byly lázně, zvláště ty teplické, upravovány a hojně navštěvovány. Poptávka po propagačních materiálech i upomínkových předmětech dala vzniknout mnoha albům i samostatným grafickým listům a kresbám z oblíbených lázeňských a výletních míst.
Venkov a život lidí v úzkém sepětí s přírodou je tématem čtvrté části. Zemědělské práce zasazené do krajiny v průběhu ročních cyklů, například sluncem prozářená doba žní nebo pastva dobytka, lidé jdoucí krajinou za prací, ale i každodenní rytmus vymezen různými rituály, zvoněním klekání, zastavením u kapličky či u kříže u cesty, byly vděčnými náměty mnoha umělců.
Proměna měst je zachycena v závěrečné páté části. Idylicky komponované pohledy na města počátku století byly velkou inspirací i pro druhou polovinu 19. století, a tak se poetické krajinné scenerie a žánrové scénky objevují i v popředí prosperujících průmyslových aglomerací. Častým prvkem objevujícím se nejen na městských vedutách druhé poloviny století byla železnice, symbol mnohých soudobých změn.

K výstavě vyjde obsáhlá publikace s četnými barevnými reprodukcemi a s textem Romana Prahla a Aleny Beránkové.

17:30 ZOUFALÉ ŽENY DĚLAJÍ ZOUFALÉ VĚCI

Vstupné: 130 Kč

ČeskyČesko, 2018, 83 min\\\“To tedy byl porod!\\\“ vzdychnete si, když se vám něco nepodaří lehce, ale stojí vás to hodně úsilí. \\\“To tedy byl porod!\\\“ je přesná definice nejen vstupu naší hrdinky Olgy na svět (vzácnou polohou čelní), ale tato věta vystihuje výstižně i její touhu najít pravou lásku. Není to vůbec jednoduché, možná proto, že ani Olga není jednoduchá. Má se svým milostným životem velké plány a má přebujelou fantazii. Městečko, kde se narodila, jí pro realizace milostných záměrů nestačí. A tak se přemístí do velkoměsta. Nejprve prodává v dámském prádle, kde obslouží přes 3 tisíce žen, než se stane zázrak a přijde ON! Ten první a pravý! To si aspoň Olga myslí do okamžiku, než ho přistihne při nevěře. Olga studuje psychologii, a tak má svou situaci teoreticky zvládnutou. Praxe je ovšem jiná. Zvlášť, když se potká s vyhlášeným děvkařem a ten ji odveze do karpatských hor. Anebo, když se málem utopí v kanoi před očima toho mladíčka …anebo, když zjistí, že ten kluk, který ji poprvé viděl nahou, není zas takový kretén …anebo, když pochopí, že její syn už není dítě …anebo… těch \\\“anebo\\\“ je na cestě, kde Olga hledá báječný vztah, hodně. Určitě ale platí, že film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci je komedie, ze které vyplývá, že co se týče lásky, tak… i když je vám hrozně, i když jste k smíchu, tak to prostě nesmíte vzdát!(Bioscop)

19:30 ODNIKUD

Vstupné: 110 Kč, FK: 90 Kč

ČeskyNěmecko / Francie, 2017, 106 minŽivot Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger.(Aerofilms)

Led 25 Čt
9:00 Iva Hüttnerová

Malířka a herečka, narozena a žijící v Praze.
Je sběratelkou starých předmětů z domácností a její romantický pohled na svět kolem nás a na idylku "starých dobrých časů" se odráží i v jejich obrazech a grafikách. Jsou plné drobných lidských příběhů, pohody a laskavého humoru dob dávno minulých. Její díla jsou zastoupeny v mnoha soukromých sbírkách, ale i v expozicích naivního umění v zahraničí.

9:00 Z dálky / z blízka. Krajinomalba 19. století. Severní Čechy

Společnost konce 18. a 19. století procházela mnohými změnami včetně hledání nového vztahu k přírodě. V novém kontextu přírodu jako první objevili vědci, filosofové a estetici, kteří ji chápali nejen jako zdroj přírodovědeckých objevů, ale i zdraví a jako součást prospěšného životního stylu. S novodobým chápáním přírody souviselo i zakládání krajinných parků podle anglických a čínských vzorů. Nejstarší krajinný park na území Čech byl založený v letech 1766 až 1771 v Červeném Hrádku u Jirkova. Postupem času se příroda, bližší kontakt s ní, stala centrem zájmu i širší společnosti a pochopitelně i uměleckého ztvárnění.
Krajinu severních Čech jako uměleckou inspiraci objevili mezi prvními malíři působící na drážďanské Akademii, zdejší oblast navštívil již Johann Alexander Thiele v první polovině 18. století. Skutečnou proslulost Českému Švýcarsku a Českému středohoří přinesl Caspar David Friedrich inspirující se místní krajinou na svých cestách za romantickými prožitky. Kromě německých umělců severní Čechy pochopitelně navštěvovali i čeští malíři a grafici, na počátku 19. století to byli například Antonín Karel Balzer nebo Karel Postl. Zájem o severočeskou krajinu pokračoval v různé intenzitě v průběhu celého 19. století.
Pestrost zdejšího regionu nabízela umělcům mnoho atraktivních námětů, od úrodných, převážně zemědělských oblastí Roudnicka, Litoměřicka a Českolipska po hornaté pohraničí Krušnohoří, Jizerských a Lužických hor, včetně s romantickým cítěním rezonujícího Českého středohoří a Českého Švýcarska. Bohatost výtvarného ztvárnění severočeského regionu se projevila i v čase v rámci mnohých proměn přístupů a uměleckých trendů v průběhu dlouhého 19. století.
Výstava s názvem Z dálky / z blízka je členěna do pěti částí. První část je věnovaná poutníkům a výletníkům, kteří, kromě obvyklých náboženských poutí a procesí, na počátku 19. století objevovali neprobádaná místa divoké přírody nebo hradní zříceniny jako zapomenuté památky minulosti, aby na konci století zakládali turistické spolky a budovali rozhledny a turistické ubytovny. Výpravy do přírody a návštěvy architektonických památek vyjadřovaly jak zvědavost a touhu po návratu k přírodě, tak i vlastenecké poznávání vlastní minulosti. 
Druhá část sleduje proměnu vnímání krajiny v rámci krajinomalby s důrazem na osobnosti Antonína Mánesa a Maxe Haushofera – oba učitelé krajinářské speciálky při pražské Akademii. Zatímco Antonín Mánes je představen vlastními díly, Maxe Haushofera zastupují jeho žáci působící v severních Čechách. Proměna uměleckého vyjádření krajinomalby na konci 19. století je prezentována na tvorbě Aloise Kirniga a Jana Nowopackého.
Třetí část je věnovaná lázeňství. Severní Čechy byly bohaté nejen na nerosty, ale i na léčivé prameny. Díky novému životnímu stylu a objevu blahodárného vlivu přírody na lidské zdraví byly lázně, zvláště ty teplické, upravovány a hojně navštěvovány. Poptávka po propagačních materiálech i upomínkových předmětech dala vzniknout mnoha albům i samostatným grafickým listům a kresbám z oblíbených lázeňských a výletních míst.
Venkov a život lidí v úzkém sepětí s přírodou je tématem čtvrté části. Zemědělské práce zasazené do krajiny v průběhu ročních cyklů, například sluncem prozářená doba žní nebo pastva dobytka, lidé jdoucí krajinou za prací, ale i každodenní rytmus vymezen různými rituály, zvoněním klekání, zastavením u kapličky či u kříže u cesty, byly vděčnými náměty mnoha umělců.
Proměna měst je zachycena v závěrečné páté části. Idylicky komponované pohledy na města počátku století byly velkou inspirací i pro druhou polovinu 19. století, a tak se poetické krajinné scenerie a žánrové scénky objevují i v popředí prosperujících průmyslových aglomerací. Častým prvkem objevujícím se nejen na městských vedutách druhé poloviny století byla železnice, symbol mnohých soudobých změn.

K výstavě vyjde obsáhlá publikace s četnými barevnými reprodukcemi a s textem Romana Prahla a Aleny Beránkové.

17:30 LABYRINT: VRAŽEDNÁ LÉČBA

Vstupné: 129 Kč

ČeskyUSA, 2018V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit?

19:00 JAN OSTRÝ a SILVIE JEŽKOVÁ

Vstupné: 200 Kč (pro členy KPH 150 Kč). KRUH PŘÁTEL HUDBY.

Koncert pro flétnu a klavír.Českyflétna a klavírJAN OSTRÝ a SILVIE JEŽKOVÁ

flétna a klavír

                             

Jan Ostrý

začal hrát na flétnu u prof. V. Žilky a poté za vedení prof. F. Malotína na Pražské konzervatoři. Ve studiích pokračoval na CNR de Versailles (prof. Ch. Rayneau), a později jako stipendista francouzské vlády na Conservatoire National Supérieur de Musique de Lyon ve třídě proslulého flétnisty Ph. Bernolda, kde ukončil studium jednomyslným udělením prestižní 1. ceny. V průběhu svého studia se zúčastnil mistrovských kurzů u předních flétnistů jakými jsou B. Kuijken, K. Hünteler, A. Marion, J. Zoon, či K. Zoeller.

Vystupoval na významných koncertech a festivalech, mimo jiné na festivalu Styriarte v Grazu (založený pro projekty N. Harnoncourta), Haydn Festspiele v Eisenstadtu, pro Holandský rozhlas v Concertgebouw Amsterdam, festivalu Dny Pierra Bouleze v Lyonu a St.-Etienne (za vedení P.Bouleze), Pražském Jaru, Svatováclavském hudebním festivalu,  festivalu rozhlasu ORF Eggenberger Schosskonzerte v Grazu, Haydnovy hudební  slavnosti, Martinů Fest ve Vídni, Mezinárodním flétnovém festivalu v Maastrichtu, festivalu Mitte Europa, Smetanově Litomyšli, festivalu Concentus Moravie (s PKF a J.Bělohlávkem), Saison Tchéque ve Francii a řadě dalších.

Spolupodílel se na řadě nahrávek pro vydavatelství Studio Matouš, Supraphon, Naxos, Nimbus Records, Český rozhlas, ORF, France Musique či Avro Klassiek

V koncertní sezoně 1999/2000 byl sólo-flétnistou v „Orchestre National de Lyon“, v sezóně 2001/2002 působil na stejném postu v „Den Norske Operaen Oslo“.

V současné době vede flétnové třídy na Pražské konzervatoři a Fakultě umění Ostravské univerzity.

Jako vyhledávaný pedagog je zván k výuce na řadě mistrovských kurzů  a účasti v odborných porotách, např. Academie International d’Eté v Nice, Internationale Meisterkurse ve Vaduzu, Universität fur Musik und darstellende Kunst ve Vídni, Conservatoire national supérieur de Musique v Lyonu, Concertino Praga a dalších. Od roku 2001 je stálým pedagogem na European Flute Academy v rakouském Fissu a od roku 2003 i na hudebních seminářích při festivalu Neuberger Kulturtage.

Od univerzitního roku 2017/18 vyučuje též na „Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien“.

Silvie Ježková

začala hrát na klavír v pěti letech pod vedením Jany Diatkové. Ve svých studiích pokračovala na pražské konzervatoři (E. Boguniová) a Akademii múzických umění (Doc. Boris Krajný a Prof. Ivan Klánský). Pravidelně se účastnila letních klavírních kurzů v Písku a Sommerakademie Prag-Wien-Budapest. Vždy se zajímala o komorní hru. V hudebním vývoji ji velmi obohatilo setkání s předními osobnostmi světové komorní hudby. Absolvovala řadu mezinárodních mistrovských kurzů (Amadeus Quartet, Alban Berg Quartet, LaSalle Quartet a další). Nejvíce ji inspiroval hudební přístup Rainera Schmidta (Hagen Quartet) a skladatele György Kurtága.

Soustavně se věnuje komorní hře v různých nástrojových kombinacích. Dlouhodobě spolupracuje s houslistou Romanem Patočkou, laureátem mnoha mezinárodních soutěží. Je též klavírní partnerkou Jana Ostrého, jednoho z našich nejvyhledávanějších flétnistů současné generace.

Od roku 1999 je zvána na mistrovské kurzy (Česko-francouzská akademie Telč, Sommerakademie Semmering, Setkání s hudbou v Soběslavi, Letní flétny v Jičíně a Olomouci), kde spolupracuje s významnými umělci a pedagogy z ČR a ze zahraničí (Cathrin Cantin, Jean-Louis Capezzali, André Cazalet, Claude Lefévbre, Jan Talich, Clara Nováková, František Malotín, Pavel Kudelásek, Jiří Fišer).

Jako komorní hráčka účinkovala na festivalu Pražské Jaro, v řadě Avro Klassiek v holandské Concertgebouw, na festivalech Lange Nacht der Musik ve Vídni, Les Journées Romantiques du Vaisseau Fantôme v Paříži a dalších. Vystupuje na domácích i zahraničních pódiích (Francie, Německo, Nizozemí, Rakousko) a natočila snímky pro ÖRF, Radio 4 Netherlands a Český rozhlas.

V současné době působí na Pražské konzervatoři a na Akademii múzických umění.

20:00 VŠECHNY PRACHY SVĚTA

Vstupné: 120 Kč

ČeskyUSA, 2017, 132 minFilm sleduje únos šestnáctiletého Johna Paula Gettyho III (Charlie Plummer) a zoufalou snahu jeho milující matky Gail (Michelle Williams) přesvědčit Johnova miliardářského dědečka (Christopher Plummer), aby zaplatil výkupné. Když to Getty senior odmítne a narůstá prchlivost a brutalita únosců, snaží se Gail jeho rozhodnutí zvrátit. Když život jejího syna visí na vlásku, obrátí se zoufalá Gail na Gettyho poradce (Mark Wahlberg) a sotva myslitelné spojenectví v závodě s časem nakonec ukáže, že bezpodmínečná a trvalá láska má větší hodnotu, než peníze.(Vertical Ent.)